T'ajudo?

25/2/16

Viatge a la Toscana amb nens

toscana-nens-niños

Aquest viatge el vam fer al 2010 per tant ja no el tinc gaire recent però és un viatge que ens va encantar i del qual guardo molts bons records. Intentarem fer memòria per si us animeu a anar-hi amb nens.

interior del camarot

Vam anar amb Grimaldi Lines amb el nostre cotxe desde Barcelona. Vam sortir per la nit a les 22.15 i arribàvem a Civitavecchia a les 18:45h. A l'anada si aneu amb nens us recomano agafar camarot perquè es viatja durant tota la nit. La tornada no és necessari perquè es viatja de dia i pots fer varies activitats.

El mar estava bastant mogudet i jo em vaig marejar bastant, tot i que uns dies més tard vaig descobrir el motiu, el Nil ja estava en camí.

toscana-nens-niños
espai per als més petits
ja arribem

El primer dia anem cap a Tuscania i ens allotjem a l'hotel Tuscania Panoramic, el qual recomano i vam estar molt a gust. Al costat de l'hotel recordo que hi havia una pizzeria on també vam menjar molt bé però no recordo el nom. Podeu veure opinions de l'hotel o fer la reserva aquí:

Booking.com

Al dia següent ja vam deixar l'hotel i vam anar a Bolsena i vam fer una passejadeta pel llac, com veieu a la petita de la casa li va encantar...

toscana-nens-niños

Bolsena ens va sorprendre perquè no esperàvem que ens agradés tant i vam estar molt a gust passejant pels seus carrerons.

quan es va en carret ja se sap que cal fer

Seguint la ruta vam anar a visitar l'Abadia di Monte Oliveto Maggiore la qual no la teniem a la llista de coses a veure i va estar bé parar i fer una visita.

toscana-nens-niños

I aquel dia ja vam parar de visites perquè el dia següent el teníem reservat a Siena. Tot i que ens va fer mal temps ens va encantar.

Piazza del Campo
No seré jo la que us expliqui tota la part històrica i cultural, per això ja teniu molta informació a la web però jo us puc dir que ens va agradar molt, tot i el mal temps que ens va fer. 100% recomanable

Palazzo Pubblico
Catedral
llop amamantant a Romulo i Remo

La Catedral/Duomo és espectacular i encara més l'interior. És molt curiosa perquè tant per dins com per fora està feta a ratlles negres i blanques, és si més no diferent a totes les altres.

toscana-nens-niñostoscana-nens-niños

L'hotel on ens vam allotjar (Hotel Montaperti) no val gaire la pena. El vam agafar perque al anar amb nens hi havia piscina climatitzada, però l'aigua estava sempre freda i vam anar dues vegades i prou. Parlo de fa 6 anys, potser ara ja s'han posat les piles. Tot es questió de mirar a  Booking i veure'n les opinions.

Booking.com
Al dia següent li va tocar el torn a la gran Florencia. La veritat és que pensava que no m'agradaria gaire perquè la meva professora d'Art de l'institut me la va fer avorrir, però un cop hi ets allà, és una ciutat molt agradable de recòrrer.

toscana-nens-niñostoscana-nens-niños

Els llocs que més ens van agradar van ser el Ponte Vecchio, el Palazzo Vecchio, i pujar a la cúpula de la catedral de Santa Maria del Fiore. Si aneu amb cotxet l'haureu de deixar a baix, està clar. Això si, prepareu la butxaca perquè s'ha de pagar per entrar a gairabé tot arreu.

toscana-nens-niños

Com heu vist, per les vistes ja val la pena pujar.

I això és tot de Florencia.

florencia-nens-niños

La ruta seguia cap a Lucca, però de camir vam passar per Monteriggioni i va tocar fer parada.

Es un poble petit, rodejat d'una muralla.Totes les vivendes queden dins  i el més recomenable és pujar dalt de les muralles i disfrutar de les vistes de la Toscana. Amb una hora es pot veure tot perfectament.
I després vam anar a visitar el super mega turístic San Gimignano. La veritat és que el poble s'ho val i al haver-hi tantes botiguetes de coses artesanals, gelateries, vi... Nosaltres vam comprar orenga picant i com pica!

Nosaltres hi vam anar en temporada baixa, a l'octubre i la veritat és que s'hi podia passejar bastant bé. M'imagino que a l'estiu deu ser una altra història.
Li diuen la Manhattan italiana perquè antigament les famílies més adinerades feien la torre més alta i la veritat és que per ser una ciutat medieval, el seu skyline podria passar per alguna ciutat més moderna.

I a la tarda ja vam anar direcció Lucca, que és on teníem reservat l'allotjament ( Lucca in Villa)
Vam allotjar-nos en uns apartaments molt acollidors. Tot i que ens va costar de trobar al principi, un cop trobats hi vam estar molt a gust.

Recordeu que podeu fer la reserva aquí:

Booking.com
Lucca és una preciosa ciutat prop de Pisa, tranquila i senyorial. A destacar la muralla, la Plaça de l'anfiteatre i la Torre Guinigi

Si hi aneu amb nens i voleu pujar a la torre ja sabeu el que toca, deixar el carret, només són 230 escales! Però el més curiós és que a dalt de la torre hi ha arbres, com podeu veure a les fotos i les vistes espectaculars.

la Piazza Anfiteatro de Lucca també és ideal per anar amb nens perquè hi ha molts llocs per pendre algo i és molt tranquila

Després vam sortir de la Toscana i vam anar a veure una mica la costa, a la provincia de la Spezia, Portovenere.

Un cop vam trobar aparcament, sort que era temporada baixa, vam anar cap a el castell Doria.

temps per tot i per tots

Volíem anar a veure Riomariggione però no va poder ser possible perquè no vam trobar parking (temporada baixa?) i només podies aparcar si tenies un hotel reservat al mateix poble. O sigui que ja sabeu. No sé com estarà en tema ara, però us recomano informar-vos abans si voleu visitar aquest poble.

Les Cinque Terre comprèn els pobles de Monterosso, Vernazza, Corniglia, Manarola i Riomaggiore.
El 1997, juntament amb Porto Venere i les illes de Palmaria, Tino i Tinetto van ser declarades Patrimoni de la Humanitat de la UNESCO. El 1999 es va crear també el Parc Nazionale delle Cinque Terre ("Parc nacional de les Cinc Terres").
Nosaltres només vam poder visitar un dels pobles, així que caldrà tornar. Això si, millor preparats. De totes maneres veníem a fer la Toscana i això ja és una altra zona i per la bellessa del lloc millor dedicar una altra escapadeta per aquesta zona.

Així mateix també ens va quedar una altra zona pendent fora de la Toscana però també molt a prop: Les Termes di Saturnia. Quina llàstima no haver tingut temps perquè té molt bona pinta:

Fotos tretes de http://www.fattoriadelbaccinello.com/terme-saturnia-e.html

I ja s'acava el viatge però no podíem marxar sense anar a veure la Torre de Pisa.

I comprar un souvenir triat per la petita de la casa:

I aquest ha estat el nostre viatge per la Toscana amb nens. Com que hi ha tants llocs a veure, no es fa pesat d'anar amb ells perquè durant la ruta sempre hi ha poblets per fer una parada i estirar les cames:

a reveure i fins la propera!