T'ajudo?

4/11/16

🔭 Mirador de Isàbena i Mirador de Ansuilo - Ribagorza

(versión en castellano seguir el siguiente enlace)

Avui toca explicar una sortida prop de l'Alta Ribagorça, però aquesta vegada a la Ribagorza, a la part d'Aragó.

Haureu d'acostar-vos a Bonansa i sense entrar al poble seguirem la carretera A1605 (km 48.6) fins que trobarem el Alto de Bonansa

mirador-isabena-mirador-ansilo-bosc-pega

Veureu un pàrquing adaptat, inaugurat el 2013, i accesible amb cadira de rodes per tant perfecte per anar-hi amb  cotxets, i per a families amb nens.

A l'entrada del parquing algú es va dedicar a fer unes cabanes amb troncs d'arbres. Aquí ja haureu de fer una parada obligatoria perquè els nens s'hi estaran una estona jugant.

Després només haurem de seguir els cartells (amb llenguatge braile) que ens indiquen la direcció que hem de seguir.

mirador-isabena-mirador-ansilo-bosc-pega

Primer ens dirigirem cap al Mirador de Isábena, d'uns 500 metres de recorregut i travessarem l'Espai Natural Protegit conegut com la Garganta de Obarra.
Veurem un bosc de pi silvestre, roures, faigs i boix. Durant el recorregut anirem trobant els 11 cartells informatius de fàcil lectura de la flora i la fauna que podem anar trobant.

Un cop hem disfrutat de les vistes del mirador de Isábena reculem enrera i agafem la ruta que ens indica el mirador de Ansuilo. Són 5,5 km amb poc desnivell (130m). Per tant amb una hora i mitja d'anar i tornar serà una excursió ideal per fer un passeig tranquil amb nens.

mirador-isabena-mirador-ansilo-bosc-pega

El bosc que travessareu s'anomena Bosc de Pega (Terme Municial de Laspaules).

Quan ja porteu un quilòmetre i mig (20 minuts) passareu per la font Comas (font natural canalitzada) i arribeu al refugi forestal de Pega.

Està força deixat ,però sempre pot anar bé en cas de mal temps per aixoplugar-se.

mirador-isabena-mirador-ansilo-bosc-pega

Des del refugi, continuem fins arribar, en un quilòmetre, a una cruïlla de pistes. No agafarem la pista de l'esquerra que puja cap al Castell de Pega sinó que seguirem recte  fins arribar a la borda de Ansuilo.
Al costat de la borda trobareu una taula de picnic per si teniu pensat fer una parada per agafar forces.
El més sorprenent serà quan arribeu al mirador d'Ansilo. Les vistes són impressionants i espectaculars. Veureu la major part dels cims de la Ribagorça, del congost d'Obarra i la de Vall del Isábena.
mirador-isabena-mirador-ansilo-bosc-pega

Al mirador trobareu uns binocles gratuïts per poder apropar les vistes.

La tornada a l'Alt de Bonansa es realitza pel mateix camí.

Molta gent puja en cotxe per la pista però nosaltres anàvem a caminar i disfrutar dels colors de la tardor, cosa que recomanem. Així es disfruta molt més del paisatge.
Si voleu em podeu deixar un comentari per saber si us ha agradat l'excursió.