T'ajudo?

23/11/15

🚐🏞🌄🏖 7 i 8 - Vacances en furgo

Dia 7️⃣

Donem una volta per Calp. Teníem intenció pujar al Peñón de Ifach però hem de canviar de plans perquè la petita de la casa se li està inflant l'ull d'una picada de mosquit i l'hem de dur al centre de salut. Així que, canvi de plans. Després de "perdre" tot el matí acabem de visitar Calp i dinem a un parking.

De totes maneres es pot pujar amb nens al Peñón de Ifach fins a un túnel artificial que han fet a la roca, des d'on s'aprecien unes impressionants vistes de tot Calp.

furgo-camper-alacant-valencia-nens

Tota l'estona és pujada per tant recomanen fer-ho al vespre i així disfrutar de la posta de sol i evitar la calor (per això ens vam quedar amb les ganes de pujar-hi).

El camí és empedrat, i tot i que hi ha baranes per tot el recorregut, s'ha d'estar pendent dels nens.

Hi ha diversos miradors per disfrutar de les vistes i es triga uns 45 minuts depenent del ritme de cada un.

furgo-camper-alacant-valencia-nens

Si arribeu al túnel les pedres rellisquen però hi ha unes cordes per anar-te agafant, però val la pena creuar el túnel per les maravelloses vistes.

A partir d'aqui, comença el camí més perillós, no apte per a nens. Només és apte per adults ben equipats. Però ja us dic, aquesta informació l'he llegit i no ho vam poder gaudir.
Com podeu veure a les fotos nosaltres vam una caminada pel passeig martítim i també molt bé i entretingut.

furgo-camper-alacant-valencia-nens

Tornem a la nostra estimada furgo i fins a El Campello.

Anem a veure el Banys de la Reina. No ens banyem perquè ja no feia gaire calor però tenen molt bona pinta per fer-se una remullada.

Hi trobareu uns jaciments arqueològics que s'ha de pagar entrada, però per arribar als banys no cal pagar.

furgo-camper-alacant-valencia-nens

Per accedir-hi, cal vorejar la valla dels jaciments i després de grimpar una mica i els nens encantats de l'aventura per arribar als banys.

Busquem una àrea per dormir i l'encertem de ple. Parlo de Camper Area 7.

Feia una setmana que Juan, el propietari, l'havia obert i el recomano al 100%.  En Juan ha possat molt esforç perquè la gent s'hi trobi a gust i creiem que triomfarà, i si no, temps al temps.

furgo-camper-alacant-valencia-nens

Els lavabos de primera, està adaptat per gent amb cadira de rodes i a part de tots els serveis mínims que tenen tots aquests tipus d'àreas, disposa d'una sala d'estar amb llar de foc inclosa 🔥🔥 (per l'hivern ❄☃ és clar )

I abans d'anar a dormir una bonica posta de sol.

Anant en furgo tens l'oportunitat de disfrutar d'un munt de postes de sol i cada dia desde un lloc diferent. És el millor hotel del món!

Dia 8️⃣

Després de dormir com a reis anem a la Cova del Canelobre. Molt boniques e inmenses, però no deixen fer fotos. Això si, quan surts, si vols, et venen un cd amb fotos de la cova i una foto que et fan a l'entrar.
Les coves es troben a Bussot, a 23 km d'Alacant i a 700 metres d'alçada, a la falda del Cabeçó d'Or.

furgo-camper-alacant-valencia-nens

Quan deixes el cotxe al pàrquing hi ha una petita cafeteria i una botiga de suvenirs.

Quan entres, et quedes amb la boca oberta al veure la inmensa boveda de 70 metres d'altura.

Només entrar hi ha un balcó que permet admirar tota la cova. Després, amb un guia, vas baixant per les escales fins arribar al fons de la cova. La visita dura uns 45 minuts i s'entra per grups.

És una cova molt profunda i circular amb una gran quantitat d'estalactites , iluminades d'una manera màgica que als nens els encanta. La il.luminació resalta les diferents formacions calcàrees i pots deixar anar la teva imaginació per veure tot tipus de siluetes. De fet, el guia ja va donant forma a moltes de les estalactites que hi ha.

Amb la mateixa entrada podreu visitar el Museu de Música étnica a Bussot. Nosaltres no hi vam anar.

furgo-camper-alacant-valencia-nens

També s'hi realitzen concerts aprofitant les condicions acústiques i ambientals.En definitiva, que si esteu per la zona, us recomano fer-hi una visita.

Un consell, si hi aneu en un dia de pluja veureu cascades dins la cova de l'aigua que es filtra, això ens vam assabentar un cop dins la cova amb les explicacions del guia.

imatge treta d'internet

Hi havia una via ferrata per nens que tenia molt bona pinta. Un cop a casa he trobat aquesta informació per si us animeu a fer-la:

furgo-camper-alacant-valencia-nens

Després volíem anar a les Fonts de l'Algar però ens van aconsellar visitar el

🏰 Castell de Guadalest i vam canviar la ruta. Vam triar una ruta llarguíssima passant per Xixona, la veritat es que es va fer bastant pesat. Si aneu desde Xàvia, es triguen uns 50 minuts.

La carretera té bastants curves, per tant si aneu amb nens que es marejen, millor anar preparats.

furgo-camper-alacant-valencia-nens

El poble estaría bé si no fos tant turístic i tant ple de gent. A més, s'ha de pagar per tot. Has de deixar el cotxe fora i pagar 2 euros. A dins no hi circulen cotxes.

És un poble petit, amb carrers estrets i empinats, això si, ple de gent, i això que vam anar en temporada baixa. Es troba a 595 m d'altitud.

Està estructurat en dos zones, la del castel y la del poble. Al poble és on es troben els bars i restaurants i molts museus: el museu de la Miniatura, el Museu de Pessebres...nosaltres no en vam visitar cap però pot ser una opció si teniu temps. N'hi ha 8 i molts de bastant curiosos: el Museu de Vehicles històrics, el de Pessebres, el Museu de Microminiatures, el de Salers i Pebrers, el Museu Etnològic, l'Històric Medieval, El Museu Microgegant i el Museu Municipal de Casa Orduña.

furgo-camper-alacant-valencia-nens

S'ha de travessar un túnel a una roca i entrareu al barri del castell.

Per visitar el castell de San José y la Casa Orduña heu de pagar una entrada conjunta. Nosaltres no vam pujar ni visitar el castell.

Abans d'arribar a l'entrada del castell hi ha un petit parc infantil amb unes bones vistes.

furgo-camper-alacant-valencia-nens

A nosaltres ens va agradar el color turquesa de l'embassament. Segons diuen, es deu a l'existència a l'aigua de partícules en suspensió degut a la naturalessa calcàrea de les roques que formen les muntanyes que envolten la vall.

Ja no anem a Callosa de'n Sarrià perquè ja no fa gaire calor i pagar entrada per les fonts de l'Algar i no banyar-nos decidim que no cal. És un paratge natural on la gent es pot banyar i hi ha unes cascades. Això de pagar per veure unes cascades no ens acaba de convèncer i he llegit que a l'estiu està molt massificat, però si esteu cansats de platja i voleu aigua fresqueta i dolça podria ser una opció si esteu per la zona.

Així que decidim anar al Far de l'Albir que també el teníem a la llista de llocs a visitar i va ser una vola elecció.

furgo-camper-alacant-valencia-nens

La Ruta del Far de l' Albir, es troba a la Serra Gelada. Heu d'anar fins a Alfas del Pi i seguir les indicacions del parc natural de la Serra Gelada. Just a l'inici de la ruta hi ha un parking, una caseta d'informació i a una zona de picnic.

El recorregut son 2,2 km d'anada i els mateixos de tornada. Està adaptat per anar-hi caminant, amb cadira de rodes, bicicleta, cotxets, la pista està asfaltada (era l'antiga carretera per arribar al far) i amb poc desnivell excepte els darrers metres fins arribar al far.

Trobareu diferentes miradors i cartells informatius de tot tipus, també un túnel i una mina d'Ocre, que no vam fer perquè els nens tenien ganes d'arribar al far, però seria una opció si esteu més dies per la zona.

furgo-camper-alacant-valencia-nens

Un cop al far i fer la foto pertinent, veureu que hi ha un centre d'interpretació. Si hi aneu per la tarda el trobareu tancat perque només obren de dimarts a diumenge de 10 a 13.30h.
L'entrada és gratuïta i es una mostra sobre la Serra Gelada i la vida en torn al far.

A la tornada, en un dels miradors vam trobar aquest gatet. No sé si quan hi aneu encara hi serà però pot ser un joc entretingut per la canalla a veure qui el troba. Està molt amagat però fa gràcia de veure.

furgo-camper-alacant-valencia-nens

Com que es feia tard decidim repetir el Camper Area 7 perquè hi vam estar molt bé.

🗂️ ✍🏾  🚐 Aquí  us deixo un petit índex en cas que necessiteu consultar algun lloc en concret:

DIA 1 / 2

DELTA EBRE
PEÑÍSCOLA

DIA 3 / 4

ZOO AVENTURA
CULLERA
GANDIA
COVA TALLADA
DENIA

DIA 5 / 6

XAVIA
CALA MORAIG
CALA BARRACA

DIA 7 / 8

CALP
COVA CANELOBRE
CASTELL GUADALEST
FAR ALBIR

DIA 9 / 13