T'ajudo?

23/11/15

🚐🏞🌄🏖 Darrers dies en camper per Alacant

furgo-camper-alacant-valencia-nens

Dia 14

Ens queden 3 dies. Ja teniem ganes de marxar del càmping per tornar a disfrutar de la llibertat que t'ofereix la furgo i no estar estancats a un lloc tant de temps. Si haguéssim anat en tenda, és una altra història, perquè un cop ja ho tens tot muntat, el que fa pal es muntar i desmuntar però amb la furgo és una altra cosa.

De camí trobem una Església Ortodoxa Rusa, i no ens ho esperàvem. Vam decidir fer una parada i inspeccionar una mica.

furgo-camper-alacant-valencia-nens

La veritat és que es fa extrany trobar-te una església d'aquestes característiques de cop i volta per la carretera (N-332) entre Altea i Valoe.

Té una enorme cúpula brillant dorada i s'ha construït amb materials portats expressament desde la regió dels Urals.

Tot seguit ens dirigim cap a Altea i busquem un lloc per dormir. El trobem. Un altre lloc idílic. La Platja de l'Olla, davant de Villa Gadea (el nom li ve d'un palauet construït entre 1888 i 1890).

furgo-camper-alacant-valencia-nens

Hi trobareu una zona de picnic, un parell de xiringuitos i l'illot que li dona et toc bonic que ens agrada per fer fotos, la Isla de l'Olla. Diuen que rep el nom d'Olla degut a una fuga submarina d'aigua calenta davant la costa. Com més fredes es trobin les aigües, més s'aprecia. S'hi pot anar en kayak, en llanxa o nedant ( es troba a 470 metres de la costa).

La platja té gairabé 1,5 km de longitud i limita amb dos petits ports nàutics: el Portet, al sur, i Porto-Senso al nord.

A Porto-Senso ens hi vam acostar caminant i vam veure alguns punts on llogaven material nàutic com catamarans, motos aquàtiques (caríssimes), kayaks, paddle surf....

furgo-camper-alacant-valencia-nens

Bonic lloc per dormir oi?

Dia 15

Pel matí anem a donar una volta per Altea. Ens agrada molt, sobretot el casc antic.
furgo-camper-alacant-valencia-nens

Al centre històric, situat a dalt de tot, hi trobareu el castell i l'Església de Nostra Senyora del Consuelo, captarà la vostra atenció per la cúpula de color blau.

Els carrers són estrets i empedrats i les cases pintades de blanc, un toc mediterrani que m'encanta.

Teniem pensat llogar dos kayaks però ens vam despertar amb una mar bastant mogudeta i vam canviar els plans. Vam llogar una llanxa motora (sense llicència) i va ser una bona experiència. Ens costava el mateix llogar dos kayaks que una llanxa pels 4 (40 € / 1 hora).

furgo-camper-alacant-valencia-nens

Ens ho vam passar molt bé. Sort que duiem xuvasqueros però, ja que vam acabar tots xops.

A l'anar amb nens la vam llogar per una hora, i crec que amb nens està bé. Però si la llogueu per més temps hi ha un munt de sortides per fer que han de ser fantàstiques. Vam veure una zona d'escalada que treia l'aire. Increíble. Si l'hagués conegut en la meva època d'escaladora, hagués fet tot el possible per fer-la.

La tarda ja no va sortir tant bé, però és el que té l'aventura. Vam decidir anar a l'Albufera de València que ja hi haviem estat i volíem tornar a veure la posta de sol.

furgo-camper-alacant-valencia-nens

Quan la trobem, hi estem una estona esperant a que es pongui el sol però encara no tenim lloc per anar a dormir. Ens agafen les presses i decidim deixar la posta de sol per un altre dia abans que es faci fosc.

Em sap greu parlar malament d'un lloc però del Càmping Park el Saler no puc dir cap cosa bona. No he vist mai un lloc tant deixat, abandonat i desagradable com aquest. Un desastre de lloc.

De principi ja el vam trobar car per estar en temporada baixa (37 euros) però no teniem res més així que decidim quedar-nos. Vam quedar horroritzats.
Vam decidir marxar d'allà. Ni una foto vaig fer.

furgo-camper-alacant-valencia-nens

Així doncs, decidim anar al Camper Area del costat (Area Camping Car la Marina). No tenien electricitat de nit (durant el dia si amb panells solars) però com que només voliem electricitat per carregar els mòbils, el recepcionista ens va oferir carregar-los a recepció durant la nit i recollir-los pel matí. Així ho vam fer.

Tot i ser molt senzill, estava net, molt més econòmic (11 euros) i molt tranquil.
Només un sol bany , l' aigua calenta es paga a part. Per una nit, està bé. Res a veure amb Camper Area 7 del Campello, el millor amb diferència.
Però la nit va ser mogudeta. Teníem infinitat de mosquits a la furgo i la majoria van acribillar a la petita. Vam passar la nit sense dormir. És el que té dormir a l'Albufera en una furgo, suposo. En una tenda, al haver-hi mosquiteres, no entren tant fàcilment. De totes maneres al Delta de l'Ebre no vam tenir aquest problema.
Després de la 🐝 "Mosquito experience" decidim no fer la despedida de la furgo al Delta per si de cas. I vam triar bé.

furgo-camper-alacant-valencia-nens

Triem el Càmping Els Prats Village. Quin càmping més ben cuidat, s'hi està molt a gust, us el recomano. Tot i ser-hi poques hores el vam disfrutar molt. Està a tocar de platja i la piscina és espectacular.

Si llegiu comentaris la majoria són positius.

Està a costat de platja i amb un parc infantil al costat.

furgo-camper-alacant-valencia-nens

Darrer dia. Tot lo bo s'acaba. Matí netejant la furgo per entregar-la neta i anem a dinar a Cambrils per no haver de cuinar i entregar la furgo en perfectes condicions.

Ens despedim de la furgo que ens ha acompanyat en aquesta aventura que mai oblidaré i que us aconsello que feu. Igual, impossible, no surten dos viatges mai iguals, però si que espero que us pugui servir una mica d'orientació si voleu fer un viatge semblant.

Gràcies Vantrip per donar-nos l'oportunitat de viure aquesta experiència!

🗂️ ✍🏾  🚐 Aquí  us deixo un petit índex en cas que necessiteu consultar algun lloc en concret:

DIA 1 / 2

DELTA EBRE
PEÑÍSCOLA

DIA 3 / 4

ZOO AVENTURA
CULLERA
GANDIA
COVA TALLADA
DENIA

DIA 5 / 6

XAVIA
CALA MORAIG
CALA BARRACA

DIA 7 / 8

CALP
COVA CANELOBRE
CASTELL GUADALEST
FAR ALBIR

DIA 9 / 13

ALACANT
CAMPING LA MARINA

DARRERS DIES

ESGLESIA ORTODOXA
ALTEA
ALBUFERA
CAMBRILS
CAMPING ELS PRATS VILLAGE

Ens van quedar molt llocs pendents de fer, us deixo la llista per si voleu fer una ullada i buscar informació:
  • Ruta acantilados de Benitatxell
  • El Pou Clar d'Ontinyent
  • Castell de la Granadella (cala Granadella), ruta circular de 4,5 kms (calçat de muntanya)
  • Peñón de Ifach a Calp
  • Fonts de l'Algar (Callosa de'n Sarrià)
  • El Palmar d'Elx
  • El Palmeral d'Alacant
  • Dinopark (Callosa de'n Sarrià)
  • Cova de les calaveres (Benidoleig)
  • Parc municipal El Campello
  • Via verda des d' Agost
  • Laberint de casa Tápena (Onil)
  • Novelda
  • Illa de Tabarca (millor desde Santa Pola, més curt)
  • Museu del Xocolata a Villa-joiosa
  • Ibi
  • Castell de Santa Bárbara a Alacant
  • Covetes dels Moros a Boicarent
  • Chulilla; el charco azul, ruta de los pantaneros